Powered By Blogger

piątek, 15 lutego 2019

Znaczki Turystyczne...




Dzisiaj chciałbym Wam opowiedzieć o moim kolejnym hobby, które uważam za bardzo ciekawe. Jest odpowiednie dla osób, które bardzo dużo podróżują. Może na początku powiem Wam co to jest Znaczek Turystyczny[1]. - 

,,To okrągły, drewniany krążek o średnicy 60 mm i grubości 8-10 mm, posiada metalowe oczko do zawieszenia. Awers i rewers przeważnie jest taki sam. Znaczek Turystyczny jest pamiątką z naturalnego materiału - drewna, bez użycia barwników, farb, lakierów, jest w 100 % ekologiczny. Składa się z trzech elementów: samego znaczka, karteczki i naklejki. Stanowi wyjątkową propozycję dla kolekcjonerów, w porównaniu z innymi w większości prefabrykowanymi produktami.''

Przykładowy Znaczek Turystyczny ;


O Znaczkach Turystycznych to słyszałem już bardzo dawno pod koniec podstawówki gdzieś w 2006r. Nie było jednak jakoś okazji, żeby bliżej przyjrzeć się tej sprawie. Potem jakoś o tym zapomniałem i tak minęło kilka lat, w szkole średniej sobie przypomniałem, że coś takiego istnieje i postanowiłem sobie, że jak będzie okazja to kupie pierwszy znaczek i zobaczę z bliska jak to wygląda. Pierwszy znaczek a właściwie cztery pierwsze kupiłem w Czechach w 2013r. był to też taki przypadek bo zobaczyłem, że na tych drewnianych kółkach są wypalone miejsca w, których byłem a nie mam z nich żadnej pamiątki i od tej pory wszystko się zaczęło. Śledzenie na mapie miejsc gdzie są ZT. Później zobaczyłem, że bardzo dużo mi ich brakuje bo byłem już w tylu miejscach, gdzie ich nie kupiłem lub nie było ZT a teraz są.  Tą pasją udało mi się również zarazić żonę i od 17 września 2016r. razem dzielimy to nasze podróżnicze hobby. Podczas naszej podróży poślubnej  udało się bardzo zasilić naszą kolekcję jednym z celów było też odwiedzenie Centrali w Złotym Stoku.  Do dzisiaj bardzo miło wspominamy tą wizytę - tam kupiliśmy jeszcze kilka znaczków okolicznościowych,  dziennik kolekcjonera, i naszywki na plecaki.  Fajnie za każdym razem jest ,,zdobyć'' pamiątkę z wyprawy, którą się planuje lub  nie. Na dzień dzisiejszy w swojej kolekcji mamy 83 ZT.

W Polsce idea ZT miała miejsce w roku 2004. Znaczki w Polsce są podzielone na 9 kategorii;

Ø  Góry, schroniska
Ø  Trasy turystyczne
Ø  Zamki, pałace, twierdze
Ø  Miasta
Ø  Miejsca kultu
Ø  Muzea, parki
Ø  Podziemne trasy turystyczne
Ø  Latarnie morskie
Ø  Inne


W dzienniku kolekcjonera możemy zapisywać postępy w kolekcjonowaniu ZT jest nawet miejsce na pieczątkę, z miejsca w którym się było. Każda wyprawa, wycieczka czy wyjazd teraz są jeszcze bardziej ciekawsze. Na dzień dzisiejszy w Polsce jest 770 ZT. Najwięcej znaczków znajdziemy w Czechach 2538 ZT, zresztą to Czesi są pionierami w tej dziedzinie. Zachęcam ciekawych świata, podróży do zbierania ZT to naprawdę fajna sprawa. Wszystkich ciekawych i zainteresowanych odsyłam do oficjalnej strony http://www.znaczki-turystyczne.pl/ , tam znajdziecie wszystkie informacje na temat ZT. Pod postem załączam zdjęcia kolekcji mojej i żony w spisie, który prowadzę, oraz jak są wyeksponowane.


PREZES


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz